Érdekes cikkek

Érdekes cikkek

Végy egy jó könyvelőt!

2018. május 10. - Spánik Zoltán

Egy jó könyvelő  7 jellemzője

 

Azt senki nem vonja kétségbe, hogy egy cégnek, vagy vállalkozónak szüksége van könyvelőiroda szolgálataira. Mivel kevesen alkalmaznak erre a célra külön embert, a legtöbb esetben könyvelő irodát bíznak meg e szerep ellátásával. Két különböző könyvelő Budapesten dolgozhat hasonló könyvelés árakkal, ezért összeszedtünk 7 olyan egyéb szempontot, amely nagyon fontos a jó könyvelő kiválasztása folyamán:

1. Szerződéssel és számlával dolgozik

Sokat elárulhat egy könyvelő módszereiről, ha nem tartja fontosnak az ügyfelével megkötendő megbízási szerződést. Egy jó könyvelő Budapesten is leszerződik partnerével, megbízási díjáról pedig minden esetben számlát ad.

2. Rendelkezik felelősségbiztosítással

Egyre inkább elvárt, hogy legyen egy könyvelőnek felelősségbiztosítása és anyagi felelősséget vállaljon az esetlegesen elkövetett, munkájából adódó hibákért, tévedésekért vagy mulasztásokért.

3. Titoktartást vállal

A könyvelés Budapesten vagy vidéken egyaránt egy roppant mód bizalmi feladat. Egy könyvelőiroda akkor jár el korrekt módon ügyfelével szemben, ha teljes körű titoktartást vállal. Ügyfelének tudnia kell, hogy maximálisan megbízhat benne és a róla, illetve cégéről szóló bizalmas információk biztonságban vannak könyvelőjénél.

4. Kreatív

Egy könyvelőnek mindig ügyfele érdekeit kell néznie és javaslatokat tennie, mellyel segíti a vállalkozás gördülékeny és költséghatékony működését. Ötleteivel segíti a vállalkozás költségeinek csökkentését törvényi kereteken belül és segít kihasználni a különböző kedvezményre jogosító lehetőségeket. Ne feledkezzünk meg az adótanácsadás Budapesti lehetőségeiről sem, amikor könyvelőkről esik szó, hiszen az aktuális jogszabályi keretekhez mérten általában ők azok, akik a legjobb tanáccsal tudnak szolgálni!

5. Precízség

A jó könyvelés Szegeden is elérhető, aki hiba nélkül dolgozik és soha egy percig sem lehet felületes. A legtöbb vállalkozó nem szívesen foglalkozik a számlákkal, pénzügyi bizonylatokkal, ezért a könyvelőnek kell kialakítania egy havi, rendszeres kontrollt, hogy minden szükséges dokumentum bekerüljön a könyvelési anyagba. Minden esetben hívja fel a figyelmet az esetleges hiányosságokra és tartsa be a határidőket.

6. Képezze magát

Egy könyvelő Budapesten nem egyszerűen elsajátítja a szakmáját, hanem folyamatos továbbképzésekkel naprakészen tartja tudását és nyomon követi a változásokat. Természetesen a változásokról folyamatosan tájékoztassa ügyfelét, amennyiben a vállalkozás érintett benne. Egyébként is fontos, hogy bármely felmerülő kérdés esetén álljon rendelkezésre, amennyiben ügyfelének szüksége van rá, lehessen elérni szóban vagy írásban és válaszoljon a hozzá intézett kérdésekre.

7. Képviselje ügyfelét

A legjobb, ha olyan megbízást adunk távkönyveléshez, mely alapján hivatalos megjelenési kötelezettség esetén képviselni tud bennünket, hiszen érdemben úgyis ő tud intézkedni az ilyen jellegű ügyekben. Rutinjával és tapasztalataival igyekszik a lehető legtöbbet kihozni egy ilyen helyzetből.

Összeállításunkból kitűnik, hogy a könyvelés árakon kívül vannak más fontos tényezők is, melyeket ajánlott figyelembe venni, mielőtt könyvelőt választunk. Egy jó könyvelés Szegeden is sokat jelent, mellette a vállalkozó nyugodtan hátra dőlhet és biztos lehet benne, hogy könyvelője majd tájékoztatja a soron következő kötelezettségekről.

 

5+1 indok, hogy miért érdemes kiszervezni a bérszámfejtést

 

A bérszámfejtés Szegeden egyaránt magában foglalja a munkavállalók, valamint a munkáltatóval egyéb jogviszonyban állók bér- és bérjellegű juttatásaival, és egyéb jövedelmeivel kapcsolatos adó- és járulékfizetési kötelezettségeinek ügyintézését. Ez jelenti a munkavállalói kifizetések, és a kapcsolódó teljesítendő pénzügyi kötelezettségek kiszámítását, az előírt nyilvántartások vezetését, és az adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítésének előkészítését.

Jó ötlet a bérszámfejtés kiszervezése?

Manapság ember, vagy bérszámfejtő legyen a talpán, aki minden adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettséget megfelelő csapat, vagy technikai háttér nélkül képes nyomon követni, kezelni.

1. Mindenki a saját területén legyen professzionális

Vállalkozóként a vállalkozással kapcsolatos ügymenet, a stratégia megalkotása és betartatása a feladat. Egész egyszerűen nincs idő napi/heti rendszerességgel informálódni a változó jogszabályokról, a megújuló nyomtatványokról és az egyéb aktuális szabályozásokról. Ez akkor is igaz, ha száz alkalmazott van a vállalkozásban, és akkor is, ha mindössze egy. Sőt. Minél alacsonyabb a dolgozói létszám, fajlagosan annál több időt vesz el a szakterületre fordított figyelem.

2. Hatékony ügykezelés

Egy belsős bérszámfejtő munkatárs átlagosan két-háromszáz munkavállaló adatait tudja kezelni, szemben a bérszámfejtő cég munkatársával, aki ennek a mennyiségnek két- háromszorosát is képes egymaga ellátni. Ennek oka a koncentrált tevékenység, valamint az átfogó, automatizált szoftverek használata.

3. Határidők figyelése, betartása

A jogszabályi környezet naprakész ismerete alapvető elvárás az adótanácsadás Budapesti gyakorlóival szemben. Egy vállalkozásnak nagyon sokféle adót, járulékot kell befizetnie, ezeket eltérő határidőkkel, különböző nyomtatványokon bevallania. A bérszámfejtés Budapesti kiszervezése során a megbízott cég felügyeli, hogy az adók, járulékok, egyéb befizetések a jogszabályban előírt határidőre, és helyes mértékben legyenek bérszámfejtve, befizetésre előkészítve.

4. Munkavállalói elégedettség növelése

Egy vállalat értékét a munkatársak hozzáállása és elégedettsége is nagyban befolyásolja. A bérszámfejtés kiszervezése növelni tudja az elégedettségi szintet, hiszen minden jogviszonyban lévő érdekelt fél időben, napra pontosan, precízen nyilvántartott kimutatást kap munkabéréről, a levont és befizetett járulékokról, igénybe vett társadalombiztosítási szolgáltatásokról.

5. Információk biztonsága

A legtöbb vállalkozásnál a bér- és munkaügyi kérdések titoktartási kötelezettség alá esnek. A kollégák fizetési csomagjai, egyéb juttatásai nemcsak a piaci szereplők felé, hanem egymás felé is titkosak. A bérszámfejtés kiszervezése során a megbízott cég garantálja az információk bizalmasságát, a titoktartást. Ez nemcsak a cégvezető, hanem a munkatársak számára is biztonságot jelent.

+ 1 Költséghatékonyság

A bérszámfejtés kiszervezése jellemzően jóval költséghatékonyabb, mint saját bérszámfejtési apparátus fenntartása és rendszeres továbbképzése. Ugyanez vonatkozik a bérelszámolási szoftverek megvásárlására és a szoftverfrissítésére is.

Fenti érvek alapján a válasz egyértelműen igen, jó ötlet a bérszámfejtés kiszervezése.

A bejegyzés trackback címe:

https://erdekes-blogok.blog.hu/api/trackback/id/tr3313904062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása